When informed that the statement made by Kersti Yllö in her op-ed piece was not true, the Monitor took the position that since the article appeared on the editorial page, its contents were meant to be construed only as Ms. Yllö's "opinion".

Apparently, in writing op-ed pieces for the Monitor, one has complete license to make up whatever "facts" are necessary to buttress one's case.